Klanten getuigen

Bij mijn vorige verhuis heb ik me voorgenomen om nooit meer zelf de hypotheek uit te zoeken. Gelukkig heb ik me aan dat voornemen kunnen houden: geen gedoe, wel goede informatie en vooral een selectie met goedkope hypotheken. Dit heeft me ontzettend veel tijd (en kosten) bespaard en ik zou het zo weer doen.

Thomas Goethals
6 tips voor een vlotte verhuis
13 maart

6 tips voor een vlotte verhuis

Geschreven door Hypotheek Lenen

Verhuizen is vaak een spannende aangelegenheid. Niet alleen emotioneel, want je verruilt je huidige woning en vertrouwde buurt voor een gloednieuwe plek. Maar ook praktisch gesproken is een verhuis spannend. Want al je meubelen en spullen moeten nog op je nieuwe adres geraken. En dat is vaak een hele klus. Alleen al de hoeveelheid spullen die ineens uit alle hoekjes en gaatjes komen, is overdonderend. Heel logisch dus, dat je soms door het bos de bomen niet meer ziet.

Gelukkig komt alles wel op zijn pootjes terecht, vooral dankzij voldoende planning en inzet. Daarnaast zijn er ook nog een aantal kleine tips en trucks die je verhuis  een pak vlotter, sneller en overzichtelijker doen verlopen. We zetten er 6 slimme verhuistips op een rij.

1. Maak allereerst een lijst van je inventaris

In de meeste gevallen verhuis je meteen naar je nieuwe woning. Maar het kan ook gebeuren dat je je spullen tijdelijk in een opslagruimte moet onderbrengen. In beide gevallen is het superhandig als je voor jezelf een inventaris of lijstje maakt van al je spullen, hoe je je spullen sorteert en wat je als eerste wil inpakken. Gebruik dezelfde benamingen die je op de labels van de verhuisdozen schrijft. Zo heb je meteen al wat overzicht.

2. Pak een koffer of grote tas in met je meest belangrijke spullen

Verhuizen is een vermoeiende aangelegenheid. De kans is erg groot dat je ’s avonds laat totaal uitgeput in je nieuwe huis neerploft, terwijl je allicht de volgende dag gewoon moet werken! Op een dergelijk moment  nog  moeten zoeken naar essentiële spullen zoals propere kleding, een tandenborstel, eventueel een snelle hap... is er vaak te veel aan. Doe al deze spullen daarom in een aparte tas - zie het als een soort handbagage - die je voorziet van alle basisbenodigdheden.

3. Maak combinaties van materialen en spullen

Je kunt twee vliegen in één klap slaan, als je je spullen op een slimme manier combineert. Gebruik bijvoorbeeld je badhanddoeken om servies en glazen in te wikkelen, zodat deze niet kunnen breken. Daarmee bespaar je ruimte, kosten - want je moet geen extra inpakpapier kopen - én ontloop je risico’s. Je kunt ook kleine spulletjes in kommen, schalen en potten stoppen, waardoor je loze ruimte handig gebruikt. Ook kun je kleding gebruiken om kleine breekbare spullen in te rollen. De mogelijkheden zijn eindeloos en met een beetje creativiteit kan je heel wat doen. 

4. Gebruik lades als verhuisdoos

Ladekasten zijn een stuk minder zwaar om te tillen zonder de bijbehorende lades. Je kunt deze ladekasten vervolgens gebruiken als handige opbergruimte, wanneer je cellofaan gebruikt om ze af te dichten. Weer wat ruimte bespaard! Hetzelfde geldt voor een veelvoud aan manden, valiezen en kratten. Gebruik valiezen op rolletjes bijvoorbeeld om erg zware spullen, zoals zware boeken, te verhuizen. 

5. Gebruik vacuümverpakkingen voor kleding

Zo handig als ze er uit zien, zijn ze ook: die plastic zakken die je met een stofzuiger kleiner maakt. Doordat je alle lucht uit de zakken zuigt, worden deze zeker 30 tot 50% minder groot. Heb je een royale kledingvoorraad, dan helpen deze zakken heel wat ruimte te sparen. Ook kun je hier andere zaken zoals dekens, kussens en handdoeken mee verkleinen.

6. Wees vooral niet beschaamd om hulp in te schakelen

Vele handen maken licht werk! Tegenwoordig kun je via sociale media zoals Facebook op slimme wijze veel mensen in je directe omgeving bereiken. Plaats daarom gewoon een oproepje, met de vraag of er toevallig mensen beschikbaar zijn om je een middagje te helpen. Zo kun je je verhuis in vele uren minder realiseren, plus je bespaart misschien ook nog eens een hoop kosten indien je daardoor geen verhuisbedrijf meer hoeft in te schakelen. Als bedanking kun je een gezellige maaltijd of een drink aanbieden in je nieuwe huis, iets dat voor beide partijen leuk is.

Met een gerust gemoed verhuizen

Een verhuis is vaak een erg hectische periode, waar je zo weinig mogelijk andere kopzorgen aan je hoofd wil. Zoek je nog ondersteuning op het gebied van je hypotheeklening? Neem dan zeker contact met ons op. Dankzij onze contacten met 25 kredietverstrekkers, vinden wij gegarandeerd de meest geschikte hypotheeklening. Zo kan je met een gerust hart verder dozen inpakken en je volop voorbereiden op een nieuwe fase.


Lees tips & adviesBereken uw hypotheek

Ook uw hypotheek online simuleren?Klik hier

U hoeft niets te doen, wij zoeken voor u bij 25 banken. 100% onafhankelijk, gratis en vrijblijvend.